Nieuwsarchief
N57? of de A29?
13 October 2013 - Nieuwsbericht [jan koopmans]


De werkzaamheden aan de Hartelbrug komen in de top 3 van slechtste voorbeelden op het gebied van projectmanagement. Dat schrijft Spijkenisser Carlo Eijkels in een open brief op zijn facebookpagina.

Hij schrijft in zijn brief: "Vooral voorbereiding en planning scoren een dikke onvoldoende, door slechts enkele weken voor uitvoering dit ingrijpende werk aan te kondigen." En dat niet alleen: "Uiteindelijk behoor je onderhoud te plannen voor iets bijna de 'end of life'-cyclus heeft bereikt. Dit kan dus niet als een verrassing zijn gekomen, of men heeft zitten slapen."  De rest van het artikel kunt u lezen als u op deze link klikt: 

http://www.dichtbij.nl/botlek/regio/artikel/3081641/werkzaamheden-hartelbrug-slecht-projectmanagement.aspx

Wie heeft er nog niet in deze file gestaan zou ik bijna zeggen. Ik dacht nog, waarom rijden die mensen uit Hellevoetsluis en Brielle niet de ander toegang op bij de N57? Wat blijkt! Daar zijn ze ook aan het werk en daar is het dus ook regelmatig afgesloten. Dus dan ook maar door Hoogvliet. Tja, ik heb de discussie al honderd keer gevoerd en er zullen altijd voor en tegen standers zijn. Vooral de mensen uit Spijkenisse willen graag een Aveling met twee banen.  Waarom is Nieuw Hoogvliet daar altijd tegen geweest?  Ten eerste moeten de rotondes vergroot worden.  Is dan het probleem op gelost? Ja, als de Aveling een weg was geweest zonder zijwegen. Dan zou iedereen met een sneltrein vaart op de A15 zijn. Maar dat is niet zo. Kruisingen in plaats van rotondes'? Dat zou logisch zijn als je er van verzekerd was dat je de kruisingen tijdens de files vrij kon houden. Dat gaat niet lukken. Ook in Spijkenisse lukt dit niet. Dus blijf je in bijvoorbeeld Oudeland met het zelfde probleem zitten, dat je de wijk niet uit kan. Als tweede nadeel krijg je weer een racebaan als het wat minder druk is. En wat als die busbaan dan gebruikt gaat worden? Dan hebben wij in de ochtend en de avond twee rijen files in Hoogvliet in plaats van 1 en daar zit niemand op te wachten.  Het probleem ligt toch echt bij het Hartelkruis en de Hartelbrug en daar moet dat ook opgelost worden. De A4 gaat er niet komen dus de enige kans die  er nog ligt, is dat Spijkenisse een eigen aansluiting krijgt aan de andere kant van Spijkenisse op de  A29. Daar zijn de gemeenten die om Oud-Bijerland heen liggen op tegen, maar die hadden ook het onderspit moeten delven als de A4 er was geweest.  Dus, beste bewoners van Spijkenisse kijk eens waar uw kansen echt liggen. Zo heeft u aan twee kanten van Spijkenisse een ontsluiting, heeft de Groen Kruisweg en daardoor het Hartelkruis minder te verwerken en Hoogvliet  minder last.

 

Het zal morgen vast niet opgelost zijn en ik wens u veel sterkte als morgen weer met zijn allen in die file staat. 

(overigens woon ik ook in Hoogvliet, dus ik heb het zelfde probleem)

Als het niet van de verschrikkelijke rot weer zou zijn, zou ik zeggen "iedereen een fijne zondag".

 

...Terug