Nieuwsarchief
telefoon aan of uit tijdens vergadering?
06 December 2010 - Nieuwsbericht [jan koopmans]

In de deelraad is de laatste tijd een discussie ontstaan of het gebruik van de telefoon tijdens de raadsvergadering zou moeten worden toegestaan of niet. Veel raadsleden willen tijdens of in de pauze van de vergadering van het twitteren gebruik maken. Zelfs bellen of gebeld worden tijdens de vergadering kan geen kwaad denkt men. Ik wil iedereen wel uit de droom helpen. Hier is ons eigen reglement:

Artikel 55 Verbod gebruik mobiele telefoons

In de vergaderzaal, met inbegrip van de publieke tribune, is tijdens de vergadering het gebruik, alsmede het stand-by houden van mobiele telefoons of andere communicatiemiddelen, die inbreuk kunnen maken op de orde van de vergadering, zonder toestemming van de voorzitter, niet toegestaan.

Dus kunnen wij er voortaan van uit gaan dat een telefoon alleen nog in bijzondere gevallen gebruikt wordt en met toestemming van de voorzitter, verder hoeft er geen discussie meer te zijn over dit soort voorvallen. Wij kunnen natuurlijk praten over een nieuwe manier van vergaderen wat wij willen, maar als wij nog niet eens ons eigen reglement in praktijk kunnen brengen dan houdt het verder al snel op lijkt mij zo. Volgens mij ben ik toch echt niet de enige die zijn telefoon uit doet bij het begin van de vergadering en eigenlijk is het al erg dat er een regel voor is, want het is gewoon een kwestie van respect, dus laten wij ons er allemaal aan houden.

prettig weekend.

het reglement is te downloaden vanaf onze downloadpagina

...Terug