Nieuwsarchief
Niet elke Rotterdammer kent de digitale dienstverlening
07 February 2011 - In de media []

Niet elke Rotterdammer kent de digitale dienstverlening of het informatienummer van de gemeente. Dat is een van de conclusies van het onderzoek van het BurgerPanel naar de dienstverlening van de gemeente.

Bij de gemeente kunt u overlast melden, een klacht indienen of een melding doen over de buitenruimte. Maar ook een idee inbrengen of een compliment maken. U kunt het loket op vier manieren bereiken: telefonisch, schriftelijk, via de website of in de stadswinkel.
Het BurgerPanel toetste het indienen van reacties via internet, zoals meldingen, suggesties, klachten en complimenten. Ook onderzochten zij het informatienummer 14 010 op vindbaarheid, duidelijkheid, begrijpelijkheid en gebruiksvriendelijkheid. Ook de ervaringen van Rotterdammers aan de balies van de twaalf Stadswinkels en twee deelgemeentekantoren zijn onder de loep genomen. De uitkomsten presenteerde het BurgerPanel vorige week aan de gemeente.

zie voor hele artikel: http://www.rotterdam.nl/tekst:dienstverlening_onder_vergrootglas

 

...Terug